Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Měla jsem chuť na kafe, dala jsem si papriku

No, možná to vypadá, že mi už definitivně hráblo nebo jsem jen letadlo. No, vlastně si tak trochu chvílemi připadám - tak jako tak.

Po měsících trápení, kdy moje tělo jelo na doraz a zřejmě si začalo myslet, že je mu tak 90 let a chystá se na skoky do rakve, se asi ani není čemu divit. A chodit s “únavičkou” k doktorovi mi zkrátka v mých skoro 38 letech bylo blbý. Ano, blbý. Protože jsem si říkala, že jsem jen unavená. Mám za sebou několik hodně náročných let - škola, náročná práce, bouračka (která sice pomuchlala jen plechy mého milovaného auta, ale taky zanechala stopy na mé psychice), operace a zase ta škola. Ta škola, ta mi dala nejvíce zabrat. Ono taky studovat na “stará kolena” není žádná legrace jak by se mohlo na první dobrou zdát. Je to prostě takový adrenalinový zážitek, který ale dokáže pěkně vystresovat a dát hodně zabrat. Do jistý míry je to kdo z koho a taky zdali zvítězí duch nad hmotou. 

Tak jsem si říkala, to bude doběh toho stresu, zkrátka, takový to, čemu se v už dneska říká posttraumatická stresová porucha. No a mě nechala na sebe asi moc dlouho čekat a její důsledky taky. Hormonální změny (zřejmě nejen důsledek operace) v takovém rozsahu, že se není čemu divit, že jsem si připadala zralá tak akorát na poslední skok – skok do rakve. 

Inu, tělo je neskutečný nástroj, o který se ale moc nestaráme, často se lépe staráme o svá auta, manžely, manželky a na sebe zapomínáme. My jsme často až na konci našeho potravního řetězce. 

Takže se nedá svítit, jak by řekla moje babička. Mám chuť na kafe, a taky momentálně doporučené jej omezit. A tak jsem tu chuť musela něčím zahnat. Zrak padnul na tu krásnou, červenou papriku. A taky sladkou a voňavou. Já vím, nejde kávu srovnávat s paprikou. Káva byl vždy můj takový rituální kousek pohody. Nepiju kávu na únavu, ale prostě je to takový můj malý odlet mimo tuto realitu, kousek něčeho lahodného, co mě energii svým způsobem taky dodá, ale spíš je to zkrátka můj kousek chvíle v té dnešní uspěchané době. 

Jenže navíc je odpoledne, a to moje tělo kávu v tento čas už moc nemá rádo, a jelikož chuť něco pozřít byla, tak jsem se rozhodla s chutí nezápasit a tělu prostě něco dát. A ejhle, co se nestalo, ona i ta paprika stačila.

Takže jednoduchý závěr zní: máš-li chuť na kafe, ale už je pozdě nebo prostě je v nedoporučovaných pochutinách, dej si papriku. Funguje to. Fakt.

Možná jsem letadlo, možná už mi definitivně přeskočilo, ale jsem spokojená nebo spíš moje chuť je uspokojená. Aspoň na chvíli, než přijde další vlna chuti na kávu. Ale jak se s ní poperu pak, to fakt netuším, neboť zásoby paprik doma nějak nemám....

Autor: Kateřina Marková | úterý 25.5.2021 16:38 | karma článku: 9,46 | přečteno: 283x
  • Další články autora

Kateřina Marková

Ezo svět manifestace anebo to, čemu věříme si skutečně přitahujeme?

Ezo světu jsem před pár lety trochu propadla taky, kdo by taky ne, když jsem se plácala hluboko u dna, po drsných životních pádech a zkušenostech.

21.4.2024 v 10:08 | Karma: 7,95 | Přečteno: 167x | Diskuse| Osobní

Kateřina Marková

Zakázaná? láska…

Láska, která nezná hranic. Láska, která je zakázaná, protože narušuje veškeré naše životní pořádky a řády, odvádí naši pozornost a vede nás pryč, jiným směrem, než bychom měli jít. Co je ale správně?

8.10.2022 v 18:39 | Karma: 7,56 | Přečteno: 338x | Diskuse| Osobní

Kateřina Marková

Milovat po zranění....to je umění...

Lze po zranění znovu plně fungovat? Možná se správnou rehabilitací. Ale lze plně fungovat i po zranění srdce?

19.1.2021 v 14:42 | Karma: 7,94 | Přečteno: 340x | Diskuse| Osobní

Kateřina Marková

Svět po koronaviru

Úvaha do školy. Měli jsme v rámci uzavírání ročníků napsat úvahu na toto téma. Tak jsem se zamyslela a něco sepsala z mého pohledu.

25.5.2020 v 15:57 | Karma: 7,15 | Přečteno: 190x | Diskuse| Osobní

Kateřina Marková

Jít svou vlastní cestou...

...se moc nenosí. Možná je to výchovou. Musíš se dobře učit, pak si najít práci, kde budeš do důchodu. To nevadí, že Tě práce nebaví, nemůžeš přece odejít...a tak je to se vším. I s mými studii na stará kolena.

13.2.2020 v 10:29 | Karma: 7,91 | Přečteno: 322x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Podmínky míru musí určit Ukrajina, říká ministryně obrany Černochová

29. dubna 2024

Premium Ministryně obrany Jana Černochová (ODS) o sbírce na munici pro Ukrajinu, komunikaci náčelníka...

Vědmy jdou do akce. Mladé dronařky tvrdě cvičí a chystají se na Rusy

29. dubna 2024

Premium Ukrajina (od zpravodajů iDNES.cz) Válka na Ukrajině je v nemalé míře válkou dronů a technologií. Ukrajina, ale i Rusko je vyvíjejí,...

Americkou Oklahomu a okolní státy zasáhla série tornád. Úřady hlásí čtyři mrtvé

28. dubna 2024  22:16

Nejméně čtyři mrtvé si vyžádala série tornád, která od sobotního večera zasáhla Oklahomu. Podle...

Nikdy nekončící hrozba. Finsko si zvyká na nový vztah s Ruskem

28. dubna 2024  20:49

Ozbrojení finští pohraničníci na běžkách střeží východní část země, nejnovější a nejdelší hranici...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 28
  • Celková karma 7,95
  • Průměrná čtenost 344x
Jsem člověk s duší psavou, snivou i toulavou.

Občas nejdřív mluvím a pak myslím.

Říkám věci na rovinu, za což mě ne každý má rád. Lidé totiž neradi slyší pravdu.

Věčný žák v oboru diplomacie a naslouchání sobě samé.

Snílek s nohama na zemi, který poznal pachuť dna i krásy oblak...

Žena mnoha tváří, blíženec, co někdy smutní a někdy září...