Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jít svou vlastní cestou...

...se moc nenosí. Možná je to výchovou. Musíš se dobře učit, pak si najít práci, kde budeš do důchodu. To nevadí, že Tě práce nebaví, nemůžeš přece odejít...a tak je to se vším. I s mými studii na stará kolena. 

Slýchám to skoro dnes a denně. Rozhodnutí odstěhovat se z města menšího než je Praha do Prahy, kam jsem nikdy neměla v plánu jít byl takovým prvním rozčeřením pohodlnosti a dogmatu, že si musím najít po škole práci, ve které zůstanu.

V 15 jsem přece nemohla nic vědět o plnění snů a o tom, co chci dělat, na vše, co se vymykalo názoru mojí rodiny se mi dostávalo odpovědi "a k čemu Ti to bude"? Ehm, dost se to odrazilo v mém životě.

Ve 24 jsem se vdala, protože to chtěla rodina, očekávalo se to. Ale protože jsem odjakživa člověk, který si jde vlastní cestou, ale nejdřív často zvolí tu cestu menšího odporu a splní očekávání druhých, muselo to prostě asi tak být. Každopádně cenná zkušenost.

Když jsem pak odešla nečekaně do Prahy, začala si plnit životní sen, nikdo už nic neříkal. Konečně možná pochopili, že mi nemají mluvit do života. Takže mě nechali plout životem, pochopili, že jsem si splnila sen a daří se mi v něm. Nikdo sice neviděl, co za tím vším je, ale já si to vybrala, takže jsem si podle názoru celé své rodiny nemohla stěžovat. Já ne, jiní ano. Ale je to tak, já si takovou cestu zvolila, byla to má osobní a svobodná volba, tak proč si stěžovat? Každý máme možnost volby, úplně každý.

Když jsem se na svá "stará kolena" rozhodla vrátit do školy, na 2 roky, ale nějak to celé trochu nedopadlo, stála jsem před rozhodnutím to vzdát a ten ročník už neopakovat. Najednou měli opět všichni potřebu mi říkat co mám a co nemám, protože když už jsem na pro to rozhodla, tak nemám vlastně ani právo to kdykoli ukončit a je úplně jedno jak daleko jsem od svého vytýčeného cíle. Tak jsem se všem postavila, řekla dost a že končím. Nakonec pochopili, já si to srovnala v hlavě a dala se na opakování. Ale sama za sebe, neovlivněna potřebou ostatních, že něco musím, protože přece když už.

 

Teď jsem v podobné situaci zase. Studuju, začínám si plnit další profesní sen, ale naskytla se možnost dělat něco, o čem jsem si myslela, že je v pořádku. Jenže není, nechci to, jen se to ode mě očekává. Očekává se to jako samozřejmost, jistota, jistý kariérní posun, přestože já to nechci, jiní to berou jako hotovou věc. V tuto chvíli je nejtěžší jím říct sorry, ale já si to na dovolené fakt srovnala v hlavě a nemůžu. Škola je pro mě prioritou, dokončit ji, kolidovalo by to a navíc tahle práce není to, čím bych se chtěla dál živit. Jde to ruku v ruce.

No, někdy je těžký se postavit očekáváním druhých, protože oni to s náma přece myslí dobře, ale jde o nás a náš život. My ho žijeme a jak ho prožijeme je jen a jen naše volba, do které by nám neměl nikdo mluvit. Nakonec si to stejně musíme odžít sami. A taky proto, že každý máme možnost volby a kdo tvrdí že ne, tak kecá...

Autor: Kateřina Marková | čtvrtek 13.2.2020 10:29 | karma článku: 7,91 | přečteno: 322x
  • Další články autora

Kateřina Marková

Ezo svět manifestace anebo to, čemu věříme si skutečně přitahujeme?

Ezo světu jsem před pár lety trochu propadla taky, kdo by taky ne, když jsem se plácala hluboko u dna, po drsných životních pádech a zkušenostech.

21.4.2024 v 10:08 | Karma: 7,95 | Přečteno: 167x | Diskuse| Osobní

Kateřina Marková

Zakázaná? láska…

Láska, která nezná hranic. Láska, která je zakázaná, protože narušuje veškeré naše životní pořádky a řády, odvádí naši pozornost a vede nás pryč, jiným směrem, než bychom měli jít. Co je ale správně?

8.10.2022 v 18:39 | Karma: 7,56 | Přečteno: 338x | Diskuse| Osobní

Kateřina Marková

Měla jsem chuť na kafe, dala jsem si papriku

No, možná to vypadá, že mi už definitivně hráblo nebo jsem jen letadlo. No, vlastně si tak trochu chvílemi připadám - tak jako tak.

25.5.2021 v 16:38 | Karma: 9,46 | Přečteno: 283x | Diskuse| Osobní

Kateřina Marková

Milovat po zranění....to je umění...

Lze po zranění znovu plně fungovat? Možná se správnou rehabilitací. Ale lze plně fungovat i po zranění srdce?

19.1.2021 v 14:42 | Karma: 7,94 | Přečteno: 340x | Diskuse| Osobní

Kateřina Marková

Svět po koronaviru

Úvaha do školy. Měli jsme v rámci uzavírání ročníků napsat úvahu na toto téma. Tak jsem se zamyslela a něco sepsala z mého pohledu.

25.5.2020 v 15:57 | Karma: 7,15 | Přečteno: 190x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Podmínky míru musí určit Ukrajina, říká ministryně obrany Černochová

29. dubna 2024

Premium Ministryně obrany Jana Černochová (ODS) o sbírce na munici pro Ukrajinu, komunikaci náčelníka...

Vědmy jdou do akce. Mladé dronařky tvrdě cvičí a chystají se na Rusy

29. dubna 2024

Premium Ukrajina (od zpravodajů iDNES.cz) Válka na Ukrajině je v nemalé míře válkou dronů a technologií. Ukrajina, ale i Rusko je vyvíjejí,...

Americkou Oklahomu a okolní státy zasáhla série tornád. Úřady hlásí čtyři mrtvé

28. dubna 2024  22:16

Nejméně čtyři mrtvé si vyžádala série tornád, která od sobotního večera zasáhla Oklahomu. Podle...

Nikdy nekončící hrozba. Finsko si zvyká na nový vztah s Ruskem

28. dubna 2024  20:49

Ozbrojení finští pohraničníci na běžkách střeží východní část země, nejnovější a nejdelší hranici...

  • Počet článků 28
  • Celková karma 7,95
  • Průměrná čtenost 344x
Jsem člověk s duší psavou, snivou i toulavou.

Občas nejdřív mluvím a pak myslím.

Říkám věci na rovinu, za což mě ne každý má rád. Lidé totiž neradi slyší pravdu.

Věčný žák v oboru diplomacie a naslouchání sobě samé.

Snílek s nohama na zemi, který poznal pachuť dna i krásy oblak...

Žena mnoha tváří, blíženec, co někdy smutní a někdy září...